توصيه براي روان شما


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 24 / 12 / 1392
بازدید : 490
نویسنده : sharef zadeh
پست الکترونیکیچاپ

شايد باور نکنيد اما شما هميشه يک پزشک، همراه خود داريد که آماده پاسخ به نيازهاي پزشکي‌تان است. اين پزشک، روان شماست. پنج توصيه عجيب زير را بخوانيد تا باورتان شود.
1zehn1آلرژي داريد؟ بخنديد!
وقتي دچار آلرژي مي‌شويد، سعي كنيد خود را در موقعيت‌ خنديدن قرار دهيد. شركت‌كنندگان در تحقيقي كه از سوي محققان ژاپني انجام شده بود، زماني‌ كه به تماشاي يك فيلم خنده‌دار نشسته بودند كمتر دچار حساسيت‌ مي‌شدند. اما همين افراد زماني ‌كه به تماشاي يك فيلم جدي نشستند، پياپي عسطه مي‌كردند.  
2بدنتان زخم است؟ خوش‌اخلاق باشيد!
خوش‌رفتاري موجب مي‌شود كه زخم‌هاي بدنتان زودتر بهبود يابد. دكتر جانيت كيكلت، استاد روانپزشكي دانشگاه اوهايو معتقد است كه رفتار خصمانه و خشونت‌آميز، روند بهبود زخم‌ها و كبودشدگي‌ها را افزايش مي‌دهد. اما خوش‌رفتاري و مثبت انديشي موجب مي‌شود كه ميزان واسطه شيميايي سايتوكين در بدن افزايش يابد. بنابراين سعي كنيد شاداب و سرحال باشيد.
3بيماريد؟ خوش‌بين باشيد!
كنار گذاشتن بدبيني، گاهي بيماري‌ شما را تا حد بسياري بهبود مي‌بخشد. نتايج تحقيقات نشان داده است افرادي كه در تست‌هاي خوش‌بيني نمره خوبي گرفته‌اند، 55 درصد كمتر از افرادي كه هميشه احساس شكست و نااميدي مي‌كنند در معرض خطر مرگ به خاطر بيماري‌هاي قلبي و عروقي قرار مي‌‌گيرند. همچنين سعي كنيد از ناراحتي و نااميدي در خصوص نداشتن چيزهايي كه هنوز به آنها دست‌ نيافته‌ايد، خودداري كنيد. تمركز بر حس سپاس‌گزاري موجب مي‌شود كه نگاه مثبتي به زندگي داشته باشيد.
4دنبال تناسب انداميد؟ تصويرسازي كنيد!
zehn2در ذهن خود تصويري از ورزش‌ها و نرمش‌ها را تداعي كنيد تا روند بهبودتان سريع‌تر شود. دانشمندان دانشگاه كليولند آمريكا معتقدند كه تنها ساختن تصويري ذهني از بلند كردن وزنه و يا وزنه‌برداري موجب مي‌‌شود كه ماهيچه‌هاي قوي‌تر داشته باشيد و روند بهبودتان سريع‌تر شود. بنابراين هر روز براي 15 دقيقه در ذهن خود تصور كنيد كه ماهيچه آسيب‌ديده‌تان را نرمش مي‌دهيد. تمام جزييات ورزش را در ذهن خود تصوير كنيد. اين‌كار را انجام دهيد و تاثير آن را ببينيد.
5كارتان حساس است؟ موسيقي گوش كنيد!
وقتي در جاده در حال رانندگي هستيد و چشمان‌تان از فرط خستگي قرمز مي‌شود، راديوي اتومبيل‌تان را روشن مي‌كنيد. محققان ژاپني معتقدند گوش كردن به موسيقي زماني‌كه در حال انجام كارهاي روزانه‌تان هستيد، موجب مي‌شود كمتر احساس خستگي كنيد و كارتان را دقيق‌تر و با حوصله بيشتري انجام دهيد. موسيقي موجب مي‌‌شود بدنتان به درخواست‌هاي استراحتي كه از مغز صادر مي‌شود، پاسخ دهد. همچنين موسيقي برخي احساسات بي‌حاصل و خستگي آفرين را در نطفه خفه مي‌كند و موجب مي‌شود بر سختي كارتان غلبه كنيد. بنابراين هنگامي‌كه فرداي يك شب شلوغ و پر از مهمان در آشپزخانه مشغول شستشوي ظرف‌ها هستيد ضبط‌صوت خانه خود را روشن كنيد و با فراغ بال به كارتان ادامه دهيد.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 371
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 1177
بازدید ماه : 2800
بازدید کل : 1079461
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com